در زیر فهرستی از متداول ترین سوالات پیرامون قلم هوشمند آورده شده است. لطفا پیش از ارسال سوال ابتدا موارد زیر را مطالعه نمایید و سپس اگر مشکل شما حل نشد و جواب شما در بین موارد زیر نبود، از بخش ارتباط با ما در سایت و یا به کمک ایمیل sabahamrah.ir@gmail.com با کارشناسان پشتیبانی در تماس باشید. در صورت تمایل به تماس تلفنی می توانید در ساعتهای اداری با شماره تلفن ۳۲۳۰۵۸۳۸-۰۳۱ تماس حاصل نموده و با کارشناسان گفتگو نمایید.

توجه داشته باشید که برخی درخواستهای کاربران عزیز، در نسخه های جدید اعمال شده و برخی مشکلات نیز برطرف شده است و امکانات بسیاری نیز به آن افزوده شده است. لطفا در صورتی که آخرین نسخه قلم هوشمند دریافت ننموده اید حتما اقدام به بروزرسانی قلم هوشمند قرآنی نمایید.

1- چگونه می توانم برنامه را فعال کنم؟

برای ارتقا به نسخه نامحدود، به آدرس http://shop.sabapp.ir مراجعه کنید و یک سریال تهیه نمایید و آن را در قسمت "فعالسازی با شماره سریال" وارد کنید تا برنامه به نسخه نامحدود ارتقا یابد. توجه داشته باشید که این شماره سریال تنها برای یک دستگاه اعتبار دارد، اما با حذف و نصب مجدد برنامه اعتبار آن از بین نمی رود.
توجه داشته باشید که این روش نیازمند حساب کاربری و داشتن ایمیل نمی باشد و برای خرید اینترنتی شماره سریال تنها داشتن رمز دوم کارت بانکی کافی است. برای داشتن گزینه فعالسازی با سریال، برنامه را از سایت صباهمراه دانلود و نصب کنید.
روش دوم این است که در منوی اصلی برنامه گزینه "فعالسازی" را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید گزینه "ارتقا به نسخه نامحدود" را انتخاب کنید و با کارت های بانکی خود یا اعتبار بازار خود برنامه را فعال کنید.

2- اگر برنامه را پاک کنم، برای فعالسازی مجدد باید چه کار کنم؟ باز باید پول بدهم؟

خیر؛ در صورتی که برنامه را از طریق شماره سریال فعالسازی کرده باشید، با زدن گزینه "فعال سازی با شماره سریال" در صورت ارتباط با اینترنت برنامه به صورت خودکار دستگاه شما را تشخیص داده و به صورت خودکار فعال میشود.
همچنین در صورتی که از طریق پرداخت درون برنامه ای یکی از مارکتها (بازار، مایکت، ایران اپس و ...) برنامه را فعال کرده باشید و با همان ایمیل قبلی در مارکتی که از آن خرید کرده اید لاگین باشید و گزینه "ارتقا به نسخه نامحدود" را فشار دهید، برنامه با کمک مارکت شما را شناسایی کرده و بدون کسر هزینه و نیاز به وارد کردن رمز کارت و ...، برنامه به صورت خودکار به نسخه نامحدود ارتقا خواهد یافت.
دقت داشته باشید که در این روش باید اول مارکت را نصب کنید و در آن لاگین باشید و سپس اقدام به نصب و فعالسازی برنامه کنید.

3- برنامه صوت ها را پخش نمی کند. مشکل از کجاست؟

ابتدا از اتصال به اینترنت با سرعت مناسب و باز بودن صدای مدیای دستگاه خود مطمئن شوید. برای اطمینان از باز بودن صدای دستگاه ببینید آیا نمونه صوت های قاری ها (کنار اسمشان در لیست قاری ها) پخش میشود یا نه؟ احتمالا مشکل از اینترنت شما و یا بسته بودن صدای دستگاه است.

در صورت عدم پخش صوت (یا بعضی از صوتها) با وجود اطمینان از باز بودن صدا و اینکه فایل های صوتی برنامه دانلود شده و موجودند؛ این احتمال وجود دارد که هنگام دانلود اینترنت شما بعد از مدتی دانلود قطع بوده اما از طرف ISP قطع بودن را نشان نداده است. (بعضی ISP ها اینطور هستندکه هنگام اتمام اینترنت و قطع دسترسی صفحه خودشان را نشان میدهند) در این حالت تمام فایلها با همان پیام ISP به ظاهر دانلود میشوند اما واقعا فایل خالی هست و حجمی هم از اینترنت شما مصرف نکرده است.
برای بررسی این حالت لطفا به پوشه SmartQuran بروید و فایلهای سوره و آیه ای که پخش نمیشود (شماره هر فایل، براساس شماره سوره و آیه است) را بررسی نمایید که آیا در برنامه مدیریت فایل آن فایلها برایتان پخش میشود یا خیر. در صورتی که اینطور باشد باید فایلهای خراب را پاک و مجددا دانلود نمایید.

4- چرا امکان قرائت پیوستۀ آیات در برنامه وجود ندارد و باید برای شنیدن هر آیه آن آیه را لمس کرد؟ آیا راهی برای پخش پی در پی آیات وجود ندارد؟

امکان پیوسته خواندن آیه ها در برنامه وجود دارد. با استفاده از لمس طولانی هر آیه می توانید عملکرد پخش را تا آخر صفحه یا سوره به صورت مستمر داشته باشید. با استفاده از دکمه play در گوشه پایین سمت چپ نیز میتوانید آیات را یکی پس از دیگری بدون نیاز به لمس مکرر بشنوید.

5- چگونه می توانم پس از شنیدن قرائت هر آیه، پخش ترجمه آن آیه را غیرفعال کنم ؟

در قسمت تنظیمات برنامه گزینه نحوه پخش صوت را به صورت "قرائت قرآن" انتخاب کنید. همچنین در صورتی که این گزینه را غیرفعال کرده باشید با تنظیم گزینه به حالت "قرائت قرآن و پخش ترجمه" می توانید پخش ترجمه صوتی بعد از پایان آیه را مجددا فعال نمایید.

6- چگونه می توانم فایل های صوتی را بر روی کارت حافظه دانلود کنم؟

در صورتی که دستگاه شما امکان پشتیبانی از کارت حافظه را به برنامه بدهد، در قسمت تنظیمات گزینه انتخاب "محل ذخیره صوت" برای شما نمایش داده میشود که می توانید کارت حافظه را برای ذخیره انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی که امکان دانلود صوت روی کارت حافظه برروی گوشی شما بسته باشد(اندروید 4.4 به بالا)، باید ابتدا صوت را روی حافظه داخلی گوشی ذخیره کرده و سپس خودتان پوشه SmartQuran را به صورت کامل فایل ها را به کارت حافظه منتقل کنید.

7- چرا متن بعضی از سوره های قرآن یا دعاهای مفاتیح ناقص است؟

در این برنامه سعی شده قرآن تا حد امکان مشابه کتاب واقعی طراحی شود، همینطور در مفاتیح نیز سعی کرده ایم برنامه را شبیه یک کتاب طراحی کنیم تا کاربری آن برای افراد ملموس تر باشد، لذا برای سوره ها یا دعاهای طولانی متن در چند صفحه قرار داده شده اند كه مي‌توانيد از طريق لمس شماره‌ي صفحه‌ قبل و بعد در حاشیه سمت راست و چپ نرم‌افزار سایر صفحات قرآن دسترسی پیدا نمایید.

8- چگونه می توانم بدون اتصال به اینترنت از برنامه استفاده کنم؟

برای استفاده آفلاین و دانلود می توانید در قسمت فهرست قاری ها یا بخش تنظیمات بر روی فلش سبزرنگ (رو به پایین) دانلود کنار اسم قاری یا مترجم کلیک کنید و از فهرست سوره ها سوره مورد نظر را دانلود نمایید و سپس برنامه را به صورت آفلاین استفاده نمایید.
همچنین برای دریافت فایلهای قلم هوشمند از طریق کامپیوتر به آدرس زیر مراجعه نمایید و طبق دستور العمل دانلود را انجام داده و به مسیر مخصوص در گوشی منتقل کنید
http://sabahamrah.ir/quran_sounds/

9- فایل‌های صوت برنامه را دانلود کرده بودم و استفاده می کردم، اما به تازگی برنامه آنها را نمی خواند و دوباره دانلود می کند. راهنمایی کنید.

برنامه ما چیزی را حذف نمی کند، چیزی هم خود به خود از گوشی حذف نمیشود.
سوره های دانلود شده در پوشه SmartQuran ذخیره می شوند. مگر اینکه خود شما یا برنامه ای آن را حذف کند. بعضی مواقع برنامه هایی مانند cleanmaster فایلهایی را به شما به عنوان junk معرفی و با تایید شما حذف میکند. دقت کنید فایلهای قلم هوشمند را حذف نکنید.

10- برنامه را از مارکت خریده ام، ولی فعال نشده است.

در موارد معدودی ممکن است هنگام تایید خرید از طرف بانک با اختلال مواجه شود که در این صورت وجه به حساب شما تا 72 ساعت برگشت داده می شود.
هنگام خرید از بازار، در صورتی که عملیات خرید با موفقیت انجام شده باشد ایمیلی از طرف بازار برای شما ارسال میگردد که شامل توکن پیگیری می باشد. اگر شما این ایمیل را دریافت کرده اید ولی باز هم برنامه غیرفعال است بر روی گزینه ارتقا به نسخه بدون محدودیت کلیک کنید (باید در حساب کاربری که با آن خرید کرده اید لاگین باشید) تا بدون هیچ هزینه ای برنامه فعال شود.
در مارکت ایران اپس نیز ممکن است برنامه فعال نشود ولی وجه پرداختی شما در کیف پول شما ذخیره شود که می توانید، مجددا با انتخاب گزینه کیف پول برنامه را فعالسازی نمایید.
اگر هیچ یک از موارد بالا اتفاق نیافتاده و مطمئن هستید که برنامه فعال نشده و هزینه هم از طرف شما پرداخت شده است با قسمت پشتیبانی مارکتی که از آن خرید کرده اید تماس حاصل نمایید.

11- آیا می توانم فایل های صوتی برنامه را از طریق کامپیوتر دریافت و به گوشی منتقل کنم؟

برای دریافت فایلهای قلم هوشمند از طریق کامپیوتر به این آدرس مراجعه نمایید و طبق دستور العمل دانلود را انجام داده و به مسیر مخصوص در گوشی منتقل کنید
http://sabahamrah.ir/quran_sounds/

12- در هنگام شروع برنامه پیغام بستن اجباری برنامه (Force close) می دهد و برنامه بسته می شود. راه حل چیست؟

احتمالا برنامه به درستی نصب نشده است لذا برنامه را حذف و مجددا نصب نمایید. البته اگر قبلا برنامه را فعالسازی کرده باشد، خرید قبلی شما در ابتدا بعد از حذف از بین می رود؛ اما در صورتی که با همان ایمیل قبلی بر روی بازار یا هر مارکتی که از آن خرید کرده اید لاگین باشید و گزینه ارتقا به نسخه نامحدود را فشار دهید، برنامه با کمک مارکت شما را شناسایی کرده و بدون کسر هزینه و نیاز به وارد کردن رمز کارت و ...، برنامه به صورت خودکار به نسخه نامحدود ارتقا خواهد یافت.

13- نمی‌ توانم برنامه را از طریق پرداخت درون برنامه ای فعال کنم. آیا راه حل دیگری برای فعالسازی برنامه وجود دارد؟

در صورتی که به دلیل نداشتن ایمیل یا هر دلیل دیگر با پرداخت درون برنامه ای مشکل دارید می توانید با مراجعه به آدرس http://shop.sabapp.ir/ با استفاده از خرید سریال فعالسازی، شماره سریال 15 رقمی فعالسازی برنامه را دریافت نموده و در برنامه وارد کنید تا برنامه فعال شود.

14- آیا خط عثمان طه در برنامه وجود دارد؟

بله؛ امکان نمایش متن با قلم عثمان طه در 2 حالت 15 سطری و آزاد(با امکان تغییر اندازه) وجود دارد.
البته قلم عثمان طه، قلم پیش فرض برنامه نیست. برای مشاهده متن در حالت عثمان طه به قسمت تنظیمات و بخش متن در برنامه مراجعه کنید.
هر صفحه عثمان طه باید 1بار دانلود شود.

15- صوت را دانلود کرده ام ولی بعد از قرائت هر آیه برنامه پیغام می دهد که به اینترنت متصل شوید. مشکل از کجاست؟

احتمالا شما صوت آیه قرآن را دانلود کرده اید اما صوت ترجمه دانلود نشده است و تنظیمات هم بر روی حالت پخش صوت و ترجمه هست.
در صورت تمایل به دانلود ترجمه میتوانید در قسمت تنظیمات برنامه، کنار اسم مترجم فلش سیاه رنگ رو به پایین را لمس کنید یا اینکه حالت پخش صوت را از "قرائت قرآن و پخش ترجمه" به "قرائت قرآن" تغییر دهید

16- برنامه ای برای قرائت کلمه به کلمه قرآن کریم دارید؟

برای استفاده از قرائت کلمه ای در قلم هوشمند قرآن کریم، قاری "ابراهیم احمد" را انتخاب کنید. براي استفاده از قرآن كريم به صورت كلمه به كلمه با امکانات ساده تر و قیمت ارزان تر مي‌توانيد از لينك زير نرم‌افزار قرآن كلمه به كلمه را دريافت كنيد.
https://cafebazaar.ir/app/ir.sabapp.AmmaJoz/?l=fa

17- چرا برنامه به صورت آفلاین نیست و باید فایل های قرائت و ترجمه را دانلود کنیم؟

یک دوره صوت کل قرآن (حداقل حدود 30 ساعت) با کیفیت مناسب حدودا 300 تا 500 مگابایت است و در هر برنامه قرآنی برای کل قرآن باید از طریق دانلود صوت اتفاق بیافتد و اختصاص به این برنامه ندارد. ضمنا در این برنامه صوت هر آیه از هر قاری فقط یک بار دانلود و ذخیره می شود و دفعات بعد نیازی به اتصال به اینترنت و دانلود نیست.

18- چرا این برنامه را رایگان قرار نداده اید و باید برای استفاده از کل قرآن نسخه نامحدود را تهیه نماییم؟

ما یک شرکت خصوصی هستیم و از حمایت هیچ ارگانی برخوردار نیستیم. تولید برنامه های با کیفیت نیز هزینه های زیادی از جمله در طراحی، برنامه نویسی، سرور، تست و بازبینی، پشتیبانی، ارتقا و ... دارد که تنها محل تامین این هزینه ها، مشارکت مشتریان و قرآن دوستان عزیز است. البته در نظر داشته باشید که با تمام این وجود، هزینه این برنامه نسبت به یک دستگاه قلم قرآنی واقعی که در بازار به فروش می رسد بسیار ناچیز است.