خبرگزاری فارس - صباهمراه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان، اپلیکیشن «مدرسه هوشمند قرآنی» برنامه‌ای جامع جهت آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن و برای گروه سنی کودکان و نوجوانان طراحی و تولید شد.

در این برنامه که بر روی انواع تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندرویدی قابل نصب است از صوت ترتیل قاریان نوجوان و قرائت‌های استاد و شاگرد استفاده شده است و با انواع روش‌های به‌ روز می‌تواند به ارتقای صحیح‌خوانی و تثبیت حفظ قرآن توسط دانش‌آموزان کمک کند.

امکان ضبط صوت کاربر و مقایسه با صدای قاری، ترجمه گویای فارسی و نمایش همزمان متن ترجمه ، تکرار آیات، خود آزمایی و تمرین، محیط گرافیکی زیبا و متناسب و تنظیمات متنوع از دیگر امکانات این برنامه است.

مدرسه هوشمند قرآن (آموزش نوجوان)

همچنین قابلیت جدید «هدیه نسخه دیجیتال قرآن» رونمایی و معرفی شد؛ از گذشته تا‌کنون یکی از روش‌های ترویج قرآن، بانی شدن و هدیه دادن نسخه های چاپی به دیگران بوده که در بعضی مواقع، همراه با تصویر و متن مورد نظر واقف در صفحه اول قرآن چاپ می‌شود.

با توجه به فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن‌های قرآنی، مؤسسه صباهمراه امکانی را فراهم کرده است تا خیرین بتوانند اپلیکیشن قرآن را با سهولت به قرآن دوستان سراسر کشور هدیه کنند؛ در این سامانه، هر شخص می تواند تعداد نسخه قرآن اهدایی خود را انتخاب کند و در صورت تمایل، متن و تصویر دلخواه خود را برای صفحه ورودی برنامه اضافه کند.

به این ترتیب، نسخه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن برای هدیه مورد نظر ساخته می‌شود و در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به هر دلیل امکان تهیه نسخه کامل قرآن کریم را ندارند تا به رایگان از برنامه استفاده کنند.

اپلیکیشن «قلم هوشمند قرآنی همراه» بر روی کلیه دستگاه‌های اندرویدی قابل نصب بوده و ضمن تبدیل تلفن همراه و تبلت به یک قلم هوشمند، امکانات فراوان دیگری را نیز بدون صرف هزینه‌های گزاف در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

45 دوره ترتیل مختلف، تفاسیر صوتی و متنی، ترجمه‌های صوتی و متنی، فونت واقعی عثمان‌طه، امکانات حفظ، جستجوی پیشرفته و … بخشی از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت و نصب اپلیکیشن فوق به وب سایت www.sabahamrah.ir  مراجعه کنند.

لینک مشاهده خبر در خبرگزاری فارس : http://isfahan.farsnews.com/news/13960607000780